Orkla Foods Sverige bjuder in allmänheten till sitt nya kök

Ett nytt och modernt sätt att möta konsumenten är tanken när Orkla Foods Sverige slår upp portarna till ” Vårt Kök ” – en mötesplats som erbjuder inspiration, mat och en inblick i företagets kärnverksamhet. Vårt Kök blir verklighet i samband med att företaget flyttar sitt huvudkontor till Malmö.

Frukost, fika och enklare lunchrätter efter säsong står på menyn när Orkla Foods Sverige tar ett nytt steg som matföretag och bjuder in allmänheten till företagets hjärta - Vårt Kök .

- Som stort livsmedelsföretag är det här ett helt nytt sätt för oss att modernisera och på ett kreativt sätt servera våra produkter och ge inspiration. I Vårt Kök kommer besökarna kunna smaka på våra nyheter, ge sina åsikter och vara en del i skapandet av morgondagens produkter säger Caroline Rittfeldt, ansvarig Gastronom på Orkla Foods Sverige.

I Vårt Kök erbjuds frukost, lättare luncher, drycker, smakprover och fika som tar avstamp i Orkla Foods Sveriges egna produkter. Det kommer att vara ett levande kök där menyn, som görs av företagets egna kockar, ändras efter säsong, trender, högtider och företagets produktnyheter. Menyn presenteras och serveras i smarta förpackningar som är lätta att köpa och ta med sig när man är på språng. I lokalen kommer det också att finnas ett skafferi, fyllt med ett skiftande urval av företagets sortiment som går att köpa med sig hem.

- Det är viktigt att vi, som ett av Sveriges största matföretag, lyssnar på- och möter våra konsumenter för att förstå och tillgodose deras skiftande behov. Med Vårt Kök skapar vi en unik möjlighet att möta konsumenterna på ett naturligt sätt i en avslappnad miljö. I Vårt Kök kommer vi också att ha förutsättningar för att eventuellt kunna bjuda in till enklare tester av våra nya produkter. Jag ser verkligen fram emot mätta våra konsumenters magar och göra dem nyfikna på Orkla Foods Sverige och vår kulinariska bredd, berättar Caroline Rittfeldt.

Från åkrarna i Eslöv till havet i Malmö

Orkla Foods Sverige gör inte avkall på närheten till naturen och råvarorna när man lämnar åkrarna i Eslöv för att flytta huvudkontoret till Malmö, den 7 mars. Med det nya aktivitetsbaserade kontoret på Isbergsgata 9 B får företaget nämligen havet som närmsta granne. Vårt Kök kommer att ligga i anslutning till företagets reception och är öppet samma tider som kontoret i övrigt.

För mer information kontakta:

Helén Knutsson, Kommunikationschef, Orkla Foods Sverige
Tel 0765-38 55 78, e-mail helen.knutsson@orklafoods.se

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, Fun Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Krögarklass, Anamma, Liva Energi och Paulúns . Orkla Foods Sverige har en omsättning på ca 4,8 miljarder kronor och har ca 1 500 anställda i Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Caroline Rittfeldt, Gastronom på Orkla Foods Sverige