Paulúns Superknäcke Rotfrukt – ett hälsosamt val fullproppat med nyttigheter

Paulúns Superknäcke är ett uppskattat hälsosamt val för den medvetna konsumenten. Nu breddas sortimentet ytterligare med Paulúns Superknäcke Rotfrukt som är fyllt med nyttigheter och innehåller 26 procent rotfrukter, linser och kikärtor.

70 procent av svenskarna äter frukost i hemmet* och med en varierad hälsosam kost på frukostbordet är det lättare att göra sunda och medvetna val under resten av dagen. Paulúns Superknäcke Rotfrukt är ett gott och nyttigt knäckebröd som ger en bra start på dagen.

-         Paulúns Superknäcke Rotfrukt bakat med 26 procent rotfrukter, kikärtor och linser. Brödet är bakat på surdeg och toppat med fröer som är rika på nyttiga fetter och mineraler. Dessutom det rikt på fibrer och protein från baljväxter och frön. Precis som våra övriga produkter från Paulúns är knäckebrödet fritt från tillsatt socker och tillsatser, säger Nina Sandström, marknadschef.

Smakvarianter:

• Paulúns Superknäcke Rotfrukt - bakat med morot toppat med chiafrön och rostade kikärtor
  • Paulúns Superknäcke Rotfrukt - bakat med rödbeta toppat med vallmofrön och rostade kikärtor

Pris i butik: ca 30,50 kr/st

Tanken bakom Paulúns produkter är att kunna erbjuda svenskarna att på ett enkelt sätt välja och äta nyttig, god, och välbalanserad mat vid alla måltider. Paulúns Granola, Paulúns Supermüsli, Paulúns Supergröt, Paulúns Superlunch soppor är andra hälsosamma produkter ur sortimentet.

*Orkla matbarometer 2016

För mer information, kontakta:
Margareta Lantz
Presschef

Mobil: +46 (0) 705 54 17 74
Tel.:+ 46 101 4253 90
E-mail: margareta.lantz@orklafoods.se

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.

- Paulúns Superknäcke Rotfrukt bakat med 26 procent rotfrukter, kikärtor och linser. Brödet är bakat på surdeg och toppat med fröer som är rika på nyttiga fetter och mineraler. Dessutom det rikt på fibrer och protein från baljväxter och frön. Precis som våra övriga produkter från Paulúns är knäckebrödet fritt från tillsatt socker och tillsatser.
Nina Sandström, marknadschef