Paulúns Superlunch är här!

Svårt att hitta nyttiga, goda och enkla lunchalternativ? Det vill Paulúns ändra på och lanserar nu en serie kylda soppor, rika på protein och tillagade med endast naturliga råvaror, utan tillsatser.

Varumärket Paulúns har gjort sig känt för produkter som Granola, Superjuice och Supermüsli. Hälsosamma alternativ som vi kanske främst förknippar med frukostbordet. Men nu är det under lunchtimmen som Paulúns ska hjälpa svenska konsumenter att enkelt äta nyttigare.

- Paulúns Superlunch har ett högt proteininnehåll, vilket ger en behaglig mättnad som håller länge. Det gör att vi får en balanserad energinivå och kan undvika småätande. Dessutom innehåller Paulúns Superlunch väl utvalda och extra nyttiga ingredienser som bönor, linser och rotfrukter. En riktigt hälsosam och god måltid helt enkelt, säger Maria Tilly, Marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Paulúns Superlunch kan värmas i och ätas direkt ur förpackningen och lanseras i tre olika smaker:

• Paulúns Superlunch Kyckling- & morotssoppa
    - med ingefära, apelsin och röda linser
  • Paulúns Superlunch Lax- & tomatsoppa
    - med örter, edamamebönor & saffran
  • Paulúns Superlunch Rostad paprikasoppa
    - med kronärtskocka, bönor och lime (vegetarisk)

Paulúns Superlunch (475 g) finns i butik från vecka 37. Ca-pris i butik är 43,90-47,90 kr.

Tel: 0708-99 19 37, e-post: eva.berglie@orklafoods.se

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Abba Middagsklart, Kalles, Felix, BOB, Frödinge,  Ekströms, Risifrutti,Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, Fun Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus,  Limfjord, Liva Energi och Paulúns. Orkla Foods Sverige har en omsättning på ca 4,8 miljarder kronor och har ca 1 500 anställda i Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Paulúns Superlunch har ett högt proteininnehåll, vilket ger en behaglig mättnad som håller länge. Det gör att vi får en balanserad energinivå och kan undvika småätande. Dessutom innehåller Paulúns Superlunch väl utvalda och extra nyttiga ingredienser som bönor, linser och rotfrukter. En riktigt hälsosam och god måltid helt enkelt.
Maria Tilly, Marknadschef på Orkla Foods Sverige