Pizza- och pajnyheter från Felix

Pizza- och pajnyheter från Felix Dubbla pizzanyheter Sveriges marknadsledande pizzaleverantör, Procordia Food, presenterar två nya pizzor - Felix Pizza 3 Formaggi (285 g) och La Casina Half & Half (550 g). Felix Pizza 3 Formaggi är en stenugnspizza fylld med tre olika ostsorter - Blåmögelost, Emmentaler och Edamer. Cirkapris i butik är 22,90 kr. - I en tid då allt fler människor väljer kost utan kött passar denna pizza utmärkt, säger produktchef Anna Bothom. Den kompletterar våra befintliga pizzor med olika köttfyllningar. Pizzan La Casina Half & Half består av två halvor med varsin smak - en mild och en lite kryddigare. Ena halvan är toppad med skinka och ananas. Andra halvan är toppad med röd paprika och köttbullar. Pizzan är tänkt att delas med familjen eller vännerna. Cirkapris i butik är 31,90 kr. På marknaden för djupfrysta pizzor större än 200 g har Felix har en andel på 66 procent. Som marknadsledare vill man nu ge konsumenterna ännu fler varianter och smaker att välja mellan. Pajsmaker i tiden Felix utökar sitt pajsortiment med två nya varianter - Mexikansk Tacopaj (220 g) och Paprika & Fetaostpaj (230 g). Internationella och vegetariska rätter efterfrågas av allt fler, och dessa nyheter får därför en naturlig plats i Felix sortiment. Receptet till Mexikansk Tacopaj kommer från det mexikanska köket. En nötfärsblandning med bland annat majs, lök och tomat har kryddats med jalapeño och chili. Paprika & Fetaostpaj vänder sig till det växande antal svenskar som gärna äter vegetariskt. Den är fylld med bland annat fetaost, lök, paprika och körsbärstomater. Cirkapris i butik är 22,90 kr/styck. Felix, ett av Procordia Foods varumärken, är marknadsledare på den svenska marknaden för djupfryst matpaj: 7 av 10 pajer kommer härifrån. Genom att nu komplettera de fem befintliga smakerna med två nya tillfredsställer man konsumenternas önskemål och driver marknaden framåt. Kontakta produktchef Anna Bothom, 0413-653 17, 070-208 00 97 eller marknadschef Fredrik Seydlitz, 0413-651 27, 070-676 68 34. Produktbilder finns att ladda ner från Bildarkiv på www.procordiafood.com. Vid inloggningen används namnet "procordiabild" och lösenordet "2000". Det går även bra att kontakta Informationsavdelningen, 0413-654 13. 2001-10-30 Procordia Food AB Informationsavdelningen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00820/wkr0002.pdf