Rak linje mot ännu fler pizzor

Rak linje mot ännu fler pizzor Efter nyår kör Procordia Food på allvar igång den nya pizzalinjen i Vansbro. Linjen kommer att ge cirka 30 arbetstillfällen. Företaget har redan anställt 20 personer som också utbildats under sommaren och hösten. Under mars nästa år kommer Procordia Food att sluta med helgskift på den gamla pizzalinjen och föra över personalen till den nya linjen där de ska arbeta tvåskift. Enligt fabrikschefen Rolf Eriksson är framtidstron på företaget stor. - Det känns skönt att Orklakoncernen tänker långsiktigt vad gäller fabriken här i Vansbro. Vi har styrkan och flexibiliteten i de anställda som gör det möjligt att möta svängningarna i efterfrågan vad gäller våra produkter, säger Eriksson. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00800/wkr0002.pdf

Orkla Foods Sverige gör god mat som gör gott. Vi ser till att du kan äta mer av det som är gott för dig, din hälsa, miljön och för samhället i stort. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.