Rak linje mot ännu fler pizzor

Rak linje mot ännu fler pizzor Efter nyår kör Procordia Food på allvar igång den nya pizzalinjen i Vansbro. Linjen kommer att ge cirka 30 arbetstillfällen. Företaget har redan anställt 20 personer som också utbildats under sommaren och hösten. Under mars nästa år kommer Procordia Food att sluta med helgskift på den gamla pizzalinjen och föra över personalen till den nya linjen där de ska arbeta tvåskift. Enligt fabrikschefen Rolf Eriksson är framtidstron på företaget stor. - Det känns skönt att Orklakoncernen tänker långsiktigt vad gäller fabriken här i Vansbro. Vi har styrkan och flexibiliteten i de anställda som gör det möjligt att möta svängningarna i efterfrågan vad gäller våra produkter, säger Eriksson. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00800/wkr0002.pdf