Succépizzan från Grandiosa får två efterlängtade uppföljare

Från Sveriges största pizzeria kommer nu uppföljarna till den omtyckta X-tra allt minipizza Calzone. De nya pizzorna kommer i den omtyckta smaken bolognese och finns i två olika storlekar – hämtpizza och minipizza.
– Vår minipizza Calzone lanserades 2011 och blev en stor favorit i frysdisken. Året därpå blev vår goda minipizza trots hård konkurrens nominerad till Årets Dagligvara. Det är fantastiskt roligt med tanke på att tusentals produkter tävlar om att bli årets bästa lansering. Nu kommer äntligen en efterlängtad uppföljare både som minipizza och hämtpizza i smaken bolognese, berättar Maria Tilly, marknadschef på Procordia.

Grandiosa var först på marknaden med att lansera en minipizza Calzone i frysdisken. Pizzan kom i smakerna ost och skinka samt kebab. Minipizza Calzone blev snabbt en favorit i frysdisken och efter nomineringen till Årets Dagligvara började arbetet med att göra den goda minipizzan till en hämtpizza.

Calzone och bolognese är två klassiker på pizzeriorna i Sverige, nu kombinerar vi den omtyckta smaken med den populära pizzan. Hämtpizzan kommer att bli perfekt på middagsbordet eftersom den ger en härlig mättnad medan minipizzan kan bli favoriten till lunch eller mellanmål menar Maria Tilly.

Pizzorna från Grandiosa är bakade i stenugn, har rikligt med fyllning och är lagade med genuina och bra råvaror som gör pizzorna väldoftande och ljuvligt goda.

Pizzorna kommer i förpackningar à 370 gram respektive 165 gram och finns nu i två respektive tre varianter.

Pressbilder kan laddas ner www.procordiabild.com.
Läs mer om Grandiosa x-tra allt minipizza Calzone bolognese och Grandiosa hämtpizza Calzone bolognese, näringsinnehåll samt ingredienser på www.procordia.se.

Maria Tilly, Marknadschef Procordia
Telefon: 0768-58 32 66, e-post: maria.tilly@procordia.se

Nicklas Sjöqvist, Presschef, Procordia
Telefon: 0708-17 41 00, e-post: nicklas.sjoqvist@orkla.com

Procordia tillagar mat och dryck med kärlek och omtanke om människor och miljö. Våra varumärken är Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti®, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK, Den Gamle Fabrik, Liva och Paulúns. Procordia är ett av Sveriges största livsmedelsföretag. Vi hade 2011 en omsättning på 3,3 miljarder kronor och har ca 1000 anställda i Eslöv, Tollarp, Fågelmara, Kumla, Örebro och Vansbro. Procordia ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Orkla Foods Sverige gör god mat som gör gott. Vi ser till att du kan äta mer av det som är gott för dig, din hälsa, miljön och för samhället i stort. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Mrs Cheng's, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 600 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro.

Maria Tilly, marknadschef på Procordia