Tingsrätten gick på Procordia Foods linje i varumärkesstrid

Tingsrätten gick på Procordia Foods linje i varumärkesstrid Stockholms tingsrätt har avkunnat sitt domslut i processen om varumärket Bostongurka. Tingsrätten gick på Procordia Foods linje - det vill säga att Bostongurka anses vara ett registrerat varumärke som Procordia Food har ensamrätt till. Det är nu två år sedan som Björnekulla lanserade sin hackade gurka under namnet Bostongurka och hävdade att namnet skulle anses fritt att använda. Man ansåg att varumärket inte längre hade någon särskiljningsförmåga. Björnekulla avser enligt tidningsuppgifter att överklaga domen till hovrätten. För ytterligare information, kontakta informationschef Margareta Landh, tfn 0413-65441. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT00530/wkr0002.pdf