ORREFORS IPA VANN DESIGNPRIS

ERIKA LAGERBIELKE TOG IDAG EMOT HEDERSPRISET FOLKETS VAL FÖR BÄSTA DESIGN PÅ FORMEX-MÄSSAN

Det är för glaset IPA som Erika Lagerbielke har vunnit det prestigefyllda designpriset Formex Formidable 2016. Glaset IPA ingår i den populära serien Beer och har inte bara vunnit Folkets val utan är redan en storsäljare. Serien Beer omfattar flera olika ölglas speciellt utformade för Ale, Pilsner, Lager samt prisvinnande IPA.

”I min designprocess arbetar jag med ögonblicket när drycken och glaset möter användaren. Vad händer då, vad vill man uppleva? Glaset IPA lyfter fram doft och smak i ett IPA-öl och känslan av hantverksöl.”
- Erika Lagerbielke, formgivare på Orrefors

På Formex pressfrukost korades vinnarna till Formex Formidable 2016. Hederpriset Folkets val röstas fram av allmänheten och i år vann Orrefors IPA. Priset premierar föremål som kombinerar tidstypiskt design, inneboende kvalitet och som lockar till användning.

”Tack alla som röstade på IPA, ert val vann”
- Erika Lagerbielke, formgivare på Orrefors

Marketing Director
Thomas Hagström

thomas.hagstrom@orrefors.se

Marketing Coordinator
Theodor Camitz
theodor.camitz@orrefors.se

Om oss

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742. Hjärtat i verksamheten finns på glasbruket i Kosta. Genuin bruksmiljö med närhet till hantverket och formgivarna. Vid vårt bruk bedriver vi även en omfattande turism- och upplevelseverksamhet som årligen lockar över en miljon besökare. Orrefors Kosta Boda AB ingår sedan 2005 i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Magnus Andersson är VD i Orrefors Kosta Boda AB.www.orrefors.se

Snabbfakta

Tack alla som röstade på IPA, ert val vann.
Erika Lagerbielke, formgivare på Orrefors