Orrefors loves beer

Med känsla för konsten att njuta av en öl har Orrefors utvecklat vårens stora, starka, nyhet Beer. En serie ölglas för finsmakaren såväl som för festprissen. Glas som låter ölet spela sin egen melodi och släppa fram alla de fantastiska smaktoner det bär på. Glas som gör att du inte längre nöjer dig med ”en stor stark” utan något så mycket bättre. Orrefors loves beer och vi tror att ni kommer göra det samma.

Beer

Design: Erika Lagerbielke

Nu har vi tagit fram ett glas för lager, ett för pilsner och ett glas som lyfter fram det bästa ur alla doftrika och smakrika öl. Så oavsett om du söker kraftigare skum, mildare kolsyra och vackrare färg eller om du föredrar mer doft och tydligare smaktoner i alla smakrika öl har vi nu glaset som passar just dig. Och om du har svårt att välja tycker vi att du ska få ett av varje och har därför har vi även samlat dem i en collection-box.

Pris 499 sek / 4-pack Pils, Lager eller Taster, 399 sek / 3-pack Collection.

Enjoy

Design: Erika Lagerbielke

Är det möjligt för en karaff att vara fylld av glädje? Vi tror det! Dekantern i serien Enjoy är designad med ett enda syfte, att förhöja din vinupplevelse. Karaffen däremot har vi tagit fram för att servera ditt vatten på bästa sätt, oavsett om du föredrar det naturellt, med bubblor eller kanske med en skiva citron. Det är väl ändå något att glädjas åt?

Pris Decanter 499 sek / Karaff 449 sek

Divine

Design: Erika Lagerbielke

Serien Divine lanserades i samband med Kronprinsessparets bröllop 2010 och utökas nu med ett nytt vattenglas i en mjukare form. Precis som tidigare glas i serien har vattenglaset fått en vacker dekor av iskristall och bildar tillsammans med vinglaset ett vackert och kärleksfullt par på ditt middagsbord.

Pris 349 sek.

Bilder på alla nyheter finner du på vår bildbank http://violet.bright-server.net/assetbank-okb/ som du även når via http://www.orrefors.se/press/bildbank

Sarah Andersson

Marketing Communications Manager