Orrefors skimrar

Våren hos Orrefors skimrar av gnistrande kristall, klassiskt, stilrent och modernt. Precis som Orrefors alltid har varit. Precis som Orrefors alltid kommer att vara.

Vårnyheterna hos Orrefors flirtar med tradition och klassiska produkter i modern tappning.

Legend

Design: Orrefors

Med serien Legend tar Orrefors sin klassiska och tidlösa kristall in i en modernare värld. Med raka former och siluetter andas Legendskålarna modernism samtidigt som den slipade kristallen bär sin historia. Tillsammans skapar form och mönster en klassisk, tidlös men modern kristallskål.

New York

Design: Martti Rytkönen

Med sin servisglasserie New York visar Martti Rytkönen än en gång att han är det klassiskt slipade, samtida, glasets mästare.

New York bjuder på en känsla av lyx och flärd med samma självklarhet som storstadens puls.

New York är en modern klassiker, blåsta och handslipade glas med en tyngd som både känns och syns.

Hope

Design: Erika Lagerbielke

Vasen Hope visar upp ett genuint konsthantverk och är munblåst i vår glashytta i Småland. Dess insmälta, transparenta färger ger varje vas ett eget och unikt uttryck. De två sammansmälta färgkombinationerna skapar en färgklang och gör att vasen fångar ljuset på ett poetiskt vis.

Med sin vas Hope visar Erika återigen prov på sin känsla för det stilrena och eleganta, inte helt förutsägbara, moderna uttrycket som lämnar oss med en känsla av något alldeles, alldeles underbart!

Orrefors Julsmycke 2013

Design: Erika Lagerbielke

Orrefors har en lång tradition när det gäller årliga julsmycken. 2013 års julornament, designat av Erika Lagerbielke, har formen av en vacker rosett.

Sarah Andersson

Marketing Communications Manager