Orrefors sponsrar DN Galan

Inför årets DN gala har Orrefors inlett ett samarbete med arrangörerna bakom galan. Samarbetet innebär bland annat att vinnaren i varje gren får ett stycke Svensk glasdesign från Orrefors.

– I och med att Orrefors är ett internationellt erkänt varumärke finner vi det naturligt att samarbeta med DN Galan där varje vinnare erhåller en vas designad av Erika Lagerbielke, säger Magnus Andersson, VD på Orrefors Kosta Boda AB.

DN Galan gläder sig också över samarbetet:

– För oss på DN Galan känns det fantastiskt att kunna inleda ett samarbete med ett så klassiskt svenskt varumärke. De flesta av segrarna i DN Galan är internationella, och det känns speciellt att kunna få ge dem högklassigt svenskt hantverk i pris. Det skänker ytterligare värde till den unika friidrottstävling som DN Galan är, säger Anders Tallgren, verksamhetschef för arrangören Stadionklubbarna.

DN Galan är en av fjorton deltävlingar i friidrottens främsta tävlingsserie, IAAF Diamond League. Den första DN Galan arrangerades 1967 och sedan dess har tävlingen tillhört de främsta i världen.

Årets DN Galan arrangeras den 21 augusti på Stockholms Stadion.

Magnus Andersson, VD Orrefors Kosta Boda AB

Tele: 070 - 161 08 78