RELANSERING AV ORREFORS DIVINE

Orrefors Divine är tillbaka i all sin gnistrande glans efter ett kort uppehåll. Divine är Orrefors hyllning till det kungliga bröllopet 2010 då servisens designer Erika Lagerbielke formgav riksdagens och regeringens gåva till kronprinsessparet Victoria och Daniel.

En gnistrande servis i klassisk stil för de där strålande ögonblicken vi minns länge. Glasens eleganta enkelhet med sin poetiska dekor av kristallis fångar upp ljusets olika aspekter och är lika behagliga att hålla i som att betrakta.

De är också utformade för att förhöja upplevelsen av dryckernas alla dofter och smaker. Naturligtvis är Divine munblåst och tillverkad för hand av våra skickliga hantverkare i Småland. Till och med iskristallerna på Divine är ditsatta för hand på glasbruket.

Orrefors Divine finns till försäljning med start i slutet av september.

Erika Lagerbielke
Erika Lagerbielke (f. 1960) är professor i glasdesign och samarbetar sedan drygt trettio år med Orrefors. Erikas glas har ett sensuellt och stilrent formspråk med tydlig materialkänsla. Jag designar för alla sinnen, säger Erika. Glaset ska framhäva drycken, ha bra balans och dessutom vara en fröjd för ögat. Serien Intermezzo är en av hennes allra första produkter och Orrefors bäst säljande servis någonsin.

Se PDF för priser och fullständig information.

Theodor Camitz
+46(0)70-161 08 74
theodor.camitz@orrefors.se

Tillförordnad Marknadschef
Johan Linde
+46(0)72-383 66 21
johan.linde@orrefors.se

Magnus Andersson
+46(0)70-161 08 78
magnus.andersson@orrefors.se

Orrefors Divine är tillbaka i all sin gnistrande glans efter ett kort uppehåll.
Twittra det här
Twittra det här