RoyalDesign.se hyr lokaler i Orrefors av Orrefors Kosta Boda AB

Orrefors Kosta Boda AB har ingått ett samarbete med RoyalDesign.se för att skapa ett nytt designcentrum på orten Orrefors.

Samarbetet innebär att Royal Design kommer att flytta sitt centrallager till Orrefors och de tidigare brukslokalerna som Royal Design kommer att hyra av Orrefors Kosta Boda AB.

”Vi är väldigt glada över att kunna presentera det här samarbetet, vi ville behålla designfokus i Orrefors och genom vårt samarbete med Royal Design har vi lyckats med det. I förlängningen kommer det att skapa nya arbetstillfällen i Orrefors.” säger Magnus Andersson, VD för Orrefors Kosta Boda.

”Det känns oerhört bra att inom kort etablera hela vårt centrallager för all logistik för RoyalDesign.se samt övriga 10 marknader i Orrefors med tanke på den historik och designkunnande som hela glasriket andas. Det är en naturlig koppling för Royal Design” säger Andreas Ekberg, grundare och delägare tillsammans med Hans Bengtsson på Royal Design Group AB.

Flytten kommer att ske i början av oktober och kommer att ge Royal Design ytterligare möjligheter att utöka sitt lager och effektivisera sin lagerhantering.

Andreas Ekberg, Vice VD Royal Design AB

Tele: 070 - 22 77 694