MobiMed till Borgholms Hälsocentral

Landstinget i Kalmar län väljer MobiMed Monitorering som ett verktyg för primärvården för att förenkla diagnostik och kommunikation mellan hälsocentral, kommunal hemsjukvård och ambulanspersonal. Beställningen omfattar två stycken MobiMed-enheter. MobiMed kommer att användas på Borgholms Hälsocentral som driver det uppmärksammade och hyllade projektet ”Hemsjukhuset”. Projektet syftar till att utveckla landstingets primärvårdsmodell så att vården kommer närmare patienterna, vårdköerna minskas och att jämlik vård erbjuds till landstingets patienter, oavsett var patienten bor. Initiativtagaren Åke Åkesson, hälsocentralens chef, fick vid ett möte med statsminister Stefan Löfven och socialminister Annika Strandhäll i slutet av februari möjlighet att presentera projektet närmare.

Vi på Ortivus ser landstingets satsning på ”Hemsjukhuset” som en stor möjlighet för vår teknik och den utgör en utmärkt referensinstallation för flera hälsocentraler i Kalmar län. Vi ser dessutom redan nu ett stort intresse från fler landsting att komma igång med MobiMed i primärvården.

Danderyd, 9 mars 2018

Ortivus AB (publ)

Vid frågor, kontakta gärna:

Staffan Eriksson, VD, tel: 070-339 59 36

eller se www.ortivus.com