Ortivus utrustar Spaniens största ambulansorganisation med MobiMed

Ortivus spanska partner Dextro Medica har vunnit en order om att utrusta Madrid Samur’s ambulanser med MobiMed ePR för avancerad pre-hospital akutsjukvård.

Samur med totalt 130 ambulanser ansvarar för pre-hospital akutsjukvård i staden Madrid och är internationellt kända som en av de mest avancerade ambulansorganisationerna i världen.

Initialt kommer 20 av Samur’s ambulanser att utrustas med MobiMed. Genom att installera MobiMed tar Samur ett viktigt steg mot ett helt digitaliserat beslutsstödssystem där all data om patientens kondition och behandling samlas in och lagras digitalt.

“Detta är en viktig milstolpe i vår strategi att expandera den internationella marknaden för MobiMed. Samur är en mycket viktig kund i Spanien och vi tror att detta projekt kommer att ha positiva effekter på vårt fortsatta arbete både i Spanien och på andra marknader”, säger Mikael Strindlund, VD på Ortivus.

För mer information:
Mikael Strindlund, telefon: 08-446 4500, Mobil: 0702-695303