Ändringar i styrelsen i Oscar Properties

Staffan Persson har meddelat styrelsen för Oscar Properties AB (publ) att han på egen begäran idag avgår som ledamot i styrelsen.

- Jag har idag bett att få lämna Oscar Properties styrelse för att få tid till andra engagemang. Mitt förtroende för bolaget är intakt, säger Staffan Persson.

Som ett led i vidgning av bolagets strategi och en generationsväxling inom styrelsen så arbetar bolagets huvudägare (Oscar Engelbert genom bolag) tillsammans med bolagets valberedning med rekrytering av nya styrelseledamöter.

- Jag vill rikta ett stort tack till Staffan för det arbete han lagt ned i styrelsen men har förståelse för att han behövs på andra ställen. Nu börjar arbetet med att hitta nya krafter som kan ta plats i bolagets styrelse, säger Oscar Engelbert, vd Oscar Properties.

Oscar Engelbert, grundare och vd Oscar Properties, 070 568 00 01, oscar@oscarproperties.se

Oscar Properties bildades 2004 med visionen att skapa unika, designade, kreativa och moderna bostäder med utgångspunkt i varje byggnads historia. Modern design, arkitektur och en djup förståelse för hur människor vill leva och bo, har allt sedan dess varit kärnan i vår identitet. Oscar Properties har sedan starten uppfört en rad uppmärksammade bostadsprojekt genom både nyproduktion och konvertering. Projektportföljen uppgår till 3 835 bostäder, varav 963 bostäder är under pågående produktion. Vi köper, utvecklar och säljer fastigheter med attraktiva lägen med den långsiktiga strategin att vara aktiv inom både nyproduktion, omvandling och förvaltning. En byggnad signerad Oscar Properties kan vara en helt ny byggnad eller en äldre byggnad, såsom en skola, en fabrik eller ett postkontor. Gemensamt för samtliga Oscar Properties-byggnader är modern design och unik arkitektur.