Ovako har säkerställt €300 miljoner i Seniora Säkerställda Obligationer

Ovako har med framgång avslutat sin refinansiering genom att ta upp €300 miljoner i Seniora Säkerställda Obligationer, med förfallodag 2019 (“Obligationerna”), till en ränta på 6,50 %. Nettointäkterna från emissionen och försäljningen av Obligationerna kommer först och främst användas för att återbetala utestående lån under viss existerande skuld och för att generellt finansiera verksamheten.

Obligationerna emitteras av Ovako Ab (publ) och garanteras på en senior säkerställd nivå av Ovako Group AB samt utvalda dotterbolag.

Detta pressmeddelande är framtaget enbart i informationssyfte och medför inte ett erbjudande att köpa ett värdepapper i U.S.A. eller annan jurisdiktion. Obligationerna har inte, och kommer inte, registreras under
U.S. Securities Act of 1933, as amended (the “Securities Act”) och kommer inte erbjudas eller säljas i U.S.A. utan registrering eller tillämpbart undantag för registrering.

Viktoria Karsberg, Head of Group Communications, +46 70 209 93 96

Taggar: