Ovako publicerar årsredovisning för 2016

Ovako AB (publ) publicerade idag sin årsredovisning för 2016. Årsredovisningen lyfter bland annat fram Ovakos verksamhets- och resultatförbättringar, framsteg inom FoU och Ovakos Green Clean Steel, ett koncept med fokus på att erbjuda kunderna det renaste och mest hållbara stålet i världen.

- Under 2016 gjordes stora framsteg i Ovakos omstruktureringsprogram och koncernen levererade ökade försäljningsvolymer och ett rörelseresultat som var betydligt bättre än föregående år. Trots att Ovakos finansiella resultat fortfarande inte är tillfredställande och mycket arbete återstår kan jag konstatera att Ovako är väl positionerat för att ta sig an framtida utmaningar, säger Marcus Hedblom, Vd och koncernchef för Ovako.

Ovakos årsredovisning finns nu tillgänglig i en svensk och i en engelsk version på koncernens hemsida, www.ovako.com. Den kan också beställas i en tryckt version via info@ovako.com

Press- och mediakontakter
Oskar Bosson, Head of Group Communications
Telefon: 46 704 10 71 80
E-post: oskar.bosson@ovako.com

Investor relations
Nicholas Källsäter, Head of Group Business Control
Telefon: 46 (0)8622 1323
E-post: nicholas.kallsater@ovako.com

Om Ovako

Ovako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager-, transport- och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs – vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.

Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stång, rör, ringar och förkomponenter. Ovako finns representerat i fler än 30 länder med säljkontor i Europa, Nordamerika och Asien. Omsättningen 2016 uppgick till 781 miljoner euro och antalet anställda var i slutet av året 2 800. För mer information besök oss på www.ovako.com

Taggar:

Citat