Ovzon erhåller kontrakt från Storbritanniens försvarsdepartement

Ovzon har erhållit en strategiskt viktig order från Storbritanniens försvarsdepartement (Ministry of Defence, MoD), via sin distributör i Storbritannien, Kinetic Six. Detta är den första ordern för Ovzons satellitkommunikationstjänst från en europeisk försvarsorganisation. Det initiala ordervärdet uppgår till c. 0,3 MUSD som löper över ett år och gäller från och med 1 december, 2018.

”Det här är en viktig order för oss som validerar vårt unika erbjudande på den europeiska marknaden. Utöver hög prestanda tror vi att tillförlitligheten hos Ovzons tjänst och certifierade mobila bredbandsterminaler som verkat i de hårdaste miljöer sedan 2014, är av stor vikt för våra kunder. Vi förväntar oss att denna order följs av fler de närmaste åren, från denna och andra statliga organisationer och företag”, säger Ovzons VD Per Wahlberg.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Per Wahlberg, VD

E-mail: media@ovzon.com

OM OVZON

Ovzon erbjuder en revolutionerande mobil bredbandstjänst via satellit som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet – med hastigheter upp till 80 gånger snabbare än konkurrerande tjänster. Applikationer inkluderar realtidssensorer och videouppladdningar antingen från rörliga plattformar som små fordon, flygplan eller små drönare, eller personal på plats som bär terminalerna med sig. Ovzon har sitt huvudkontor i Solna med kontor i Tampa i Florida, USA och Bethesda i Maryland, USA. Aktien (OVZON) handlas på Nasdaq First North Premier. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Läs mer på www.ovzon.com