Dan Setterwall en av tre nyrekryteringar på Oxenstierna & Partners

Report this content

Den strategiska kommunikationsbyrån Oxenstierna & Partners har under hösten välkomnat tre nya medarbetare. Dan Setterwall som senior konsult samt två konsulter.

Oxenstierna & Partners är en kommunikationspartner till små och medelstora noterade bolag och erbjuder tjänster inom IR, PR och internkommunikation. Tillskotten ökar byråns möjlighet att möta en ökande efterfrågan.

Kommunikationskonsulten Dan Setterwall är en viktig rekrytering. Han har en lång karriär bakom sig och gedigen erfarenhet inom strategisk kommunikation, varumärkesstrategi, marknadsföring och investerarrelationer. Han bidrar till ett brett perspektiv inom kommunikationslösningar. Tillsammans med Oxenstierna & Partners kommer Dan att vidareutveckla byråns erbjudande. Dan kommer senast från Brand Factory.

”Jag valde att söka mig till Oxenstierna & Partners då jag tycker att konceptet kommunikationspartner är toppen. Det ger en möjlighet att hjälpa till med olika typer av kommunikationsfrågor vilket möjliggör ett kul och varierande arbete. Att ha kompetensen kunna sköta alla kundens kommunikationsfrågor skapar en helhet och röd tråd,
säger Dan Setterwall, senior konsult på Oxenstierna & Partners.

Oxenstierna & Partners förstärker också med ytterligare två konsulter. Isak Johansson, som tidigare jobbat inom media kommer senast från en masterutbildning i Business & Management från Uppsala universitet. Emelie Frankendal är nyexaminerad från Handelshögskolan i Stockholm och har under studierna jobbat på Swedbank. De kommer att jobba med IR och PR.

”Vi ser ett stort behov bland små och medelstora noterade bolag att sköta såväl sin finansiella informationsgivning som sitt varumärke. Kunderna efterfrågar framförallt IR- och PR-tjänster. Jag tror att ett team där det finns variation i ålder, bakgrund och kompetens bidrar till det bästa erbjudandet till våra kunder, då vi kan täcka upp med olika perspektiv och erfarenheter”, säger Linna Österman, VD och en av grundarna till Oxenstierna & Partners.

För mer information:
Linna Österman, vd, Oxenstierna & Partners, linna.osterman@oxp.se, 0705-49 56 49

Om Oxenstierna & Partners
Oxenstierna & Partners grundades av Anna Oxenstierna och Linna Österman 2004 och har idag 15 medarbetare samt nära samarbeten med ett antal strategiska partners. Bolaget ingår sedan 2012 i det globala PR-nätverket Worldcom Public Relations Group. Bland kunderna finns Academedia, Addtech, Ahlsell, Bravida, BIMobject, Carmignac och Rottneros. Läs mer på www.oxp.se

Taggar: