Internets grundare Tim Berners-Lee invigningstalar på IP EXPO

Report this content

Onsdagen den 8 oktober invigningstalar internets uppfinnare Tim Berners-Lee på brittiska IP EXPO i London, Europas ledande mässa för moln- och IT-infrastruktur. Tim Berners-Lee kommer att dela med sig av sin vision för internet fram till år 2050.

2014 utgör 25-årsjubileet för det första utkastet till ett förslag om det som skulle komma att bli Internet. För att fira detta kommer Tim Berners-Lee dela med sig av sin vision för Internet och dess utmaningar för näringslivet samt möjligheten att övervinna dem genom politik och innovationer. Något som kommer att hjälpa till att driva framgångar, skapa nya marknader och förändra hur handeln sker på Internet.

– De frågor som kommer att forma framtiden för Internet – från privatliv och datareglering till hållbarhet och ansvar berör inte bara vår verksamhet utan de berör även våra liv och det sätt på vilket vi är i dess själva epicentrum. Jag ser fram emot att tala med beslutsfattare i det europeiska näringslivet på IP EXPO Europe, säger Tim Berners-Lee.

Tims öppningstal kommer att följas av ledande beslutsfattare i IT-branschen, bland annat Clouderas Doug Cutting, skapare av Hadoop, och Microsofts Windowsexpert Mark Russinovich.

IP EXPO Europe är utformat för den som vill förstå hur de senaste IT-innovationerna skapar affärer. Eventet samordnas med två nya kompletterande event: Cyber Security EXPO, som är specifikt utvecklat för att adressera utmaningarna i den nya eran av cyberhot, och Data Centre EXPO för både konstruktörer, operatörer och chefer.

– Vem är bättre att lyssna på när det gäller Internets framtid än mannen som uppfann det? Att Sir Tim Berners-Lee har valt att dela med sig av sin vision för år 2050 på IP EXPO Europe ökar vikten av det europeiska tekniksamfundet och dess växande inflytande på den globala arenan, säger Mark Steel, VD på Imago Techmedia, som organiserar IP EXPO Europe.

Klicka här för att registrera dig. Skicka ett e-postmeddelande till ipexpoeurope@kaizo.co.uk för pressregistrering.

För mer information:

Nils Eriksson
Oxenstierna & Partners
nils.eriksson@oxp.se

Beth Robertson
Kaizo PR
020 3176 4723/4703
ipexpoeurope@kaizo.co.uk

Om Sir Tim Berners-Lee
1989 uppfann Sir Timothy Berners-Lee Internet. Han har en examen från Oxford University och är professor vid Massachusetts Institute of Technology och University of Southampton i Storbritannien. Han är leder World Wide Web Consortium och leder World Wide Web Foundation. Han är ordförande för Open Data Institute i London. 2004 adlades han av drottning Elizabeth. 2007 tilldelades han Order of Merit.

Om IP EXPO Europe
IP EXPO Europe är Europas ledande moln- och IT-infrastrukturevent för den som vill ta reda på hur de senaste IT-innovationerna kan gagna deras verksamhet. Eventet visar upp helt nytt exklusivt innehåll och ledande insikter från branschen, samt visar upp den senaste IT-utvecklingen. Det omfattar allt du behöver för att driva ett framgångsrikt företag eller en organisation.

IP EXPO Europe innehåller nu även eventen Cyber Security EXPO och Data Centre EXPO, som tillsammans utgör den mest omfattande företagsfrämjande upplevelsen för människor inom IT, industri, finans och tjänster.

Nytt för 2014 är att IP EXPO Europe nu införlivar Cyber Security EXPO och Data Centre EXPO. IP EXPO Europe sammanför över 300 utställare och över 300 kostnadsfria seminarier, allt under ett tak, och är den mest välbesökta utställningen under året för IT-chefer, teknikexperter och ingenjörer.

Taggar: