Little Jinder klar för P3 Guld 2018

Idag kan P3 avslöja att Little Jinder ska uppträda på P3 Guld i januari och därmed är startfältet till galan komplett. Little Jinder vann pris för Årets pop på P3 Guld 2016. Året innan gjorde hon ett bejublat framträdande på galan och nu är det dags igen, på P3 Guld 2018 intar hon scenen med en helt ny låt. Sedan tidigare är det klart att Tove Styrke, Kapten Röd, Jireel, Molly Sandén, Silvana Imam, Janice, Lamix, Sarah Klang och HUMAN spelar live på denna hyllningsgala till svensk musik. P3 Guld 2018 leds av Tina Mehrafzoon och Adam Pålsson och direktsänds i P3 och SVT1 från Partille arena den 20 januari.

Little Jinder uppträder på P3 Guld 2018. Foto: Märta Thisner

I våras gjorde Little Jinder en omfattande Sverigeturné som följdes av sommarspelningar på bland annat Bråvallafestivalen och Gröna Lund. Hennes senaste singel ”Amy” släpptes i juli och hon ligger även bakom hits som ”Vita bergens klockor”, ”Super 8” och ”Hångellåten". Under 2016 släppte hon sitt tredje album ”Allting suger”, medverkade i TV4:s Så mycket bättre och vann pris för Årets pop på P3 Guld. Året innan gjorde hon ett bejublat framträdande på galan och nu är det dags igen, på P3 Guld 2018 intar hon scenen med en helt ny låt.

I torsdags kväll, den 30 november, presenterades de nominerade artisterna till P3 Guld 2018 och flera av de artister som ska uppträda på galan finns även med bland de nominerade. Tove Styrke är dubbelt nominerad medan Kapten Röd, Jireel och Lamix har chans på varsitt pris. Publiken kan vara med och rösta fram vinnarna i samtliga av P3 Gulds nio priskategorier fram till den 14 december. Alla nominerade artister och information om hur man röstar finns på http://sverigesradio.se/p3guld

För andra året i rad arrangeras P3 Guld på Partille arena utanför Göteborg. Musikfesten inleds redan klockan 18.00 med en förfest i finaste P3 Guld-skrud med mingel, P3-profiler, dj:s, livemusik och allmän pepp inför kvällens stora gala. Förfesten ingår i P3 Guld-biljetten.

P3 Guld 2018 äger rum lördag 20 januari och direktsänds i P3 och SVT1 kl. 21.00. Programledare är Tina Mehrafzoon och Adam Pålsson.

Mer info finns på http://sverigesradio.se/p3guld

Evenemanget P3 Guld 2018 är ett samarbete mellan Sveriges Radio, Partille arena och Göteborg & Co.

Biljetterna säljs via http://partillearena.se

Little Jinder. Foto: Märta Thisner

Tina Mehrafzoon och Adam Pålsson, programledare P3 Guld 2018. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Pressackreditering
Vänligen ansök om pressackreditering på https://eventgo.se/18/P3Guld senast fredag 5 januari. Ansökan görs av redaktör med kort beskrivning av tänkt bevakning. Är du frilansande journalist eller fotograf är det din uppdragsgivare som ansöker om din ackreditering. Antalet press- och fotografplatser är begränsat.

Johannes Sundelin/ILES PR
johannes@iles.se