Premiär för Sveriges Radios första reality-podd: Nagelsalongen i P3

På fredag 4 mars startar Nagelsalongen i P3, en ny podd där nagelkonstnären Celina Rydén står i centrum. Podden är en blandning av dokusåpa och workplace-reality, där lyssnarna kommer Celina och hennes kunder väldigt nära. Sveriges Radios första reality-podd är född.

Celina Rydén. Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

I Nagelsalongen i P3 möter lyssnarna både kända och okända personer som alla har det gemensamt att de går till Celina Rydén för att fixa naglarna. I salongen pendlar samtalen snabbt mellan skratt och djupaste allvar. Bloggaren Alexandra "Kissie" Nilsson berättar om tillfället då hon blev feminist. Stammisen Rebecka Josefine Rogel pratar om att överleva traumat efter att ha förlorat sin bror och pappa i en flygolycka. Och fitnessbloggaren Ida Warg talar öppenhjärtigt om sina tidigare ätstörningar.

– Du är liksom min psykolog. Du botar mina depressioner med kristaller på naglarna, säger Ida Warg till Celina Rydén i första avsnittet av Nagelsalongen i P3.

Lyssnarna får även stifta bekantskap med Celina Rydéns hund Martin och vara med när hon förbereder sig inför en stor nageltävling.

– Nagelkonst är ett stort intresse för många unga idag och den här podden tar deras intresse på allvar, säger Clara Lowden, producent för Nagelsalongen i P3.

Medverkande i serien:
Alexandra "Kissie" Nilsson – bloggare.
Mikaela ”Keela” Nilsson – vloggare.
Ida Warg – fitnessbloggare.
Alex Araya – stammis på Nagelsalongen, dansare och musiker.
Tomas Gunnarsson – känd som Genusfotografen.
Iman Aldebe – designer.
Rebecka Josefine Rogel – stammis.
Josefina ”Ji” Nilsson – artist och musikproducent.

Pressbilder Celina Rydén
Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio

Nagelsalongen i P3 släpps på fredagar kl. 10.00, med premiär den 4 mars och åtta veckor framåt. Podden finns på http://sverigesradio.se och i appen Sveriges Radio Play. Avsnitten sänds också i kortare versioner som en del av Verkligheten i P3 med start söndag 6 mars.

Nagelsalongen i P3 produceras av produktionsbolaget Filt.

För förhandslyssning och mer information, vänligen kontakta: