PA Consulting anställer offentlig sektorexpert med fokus på förnyelse och innovation

Sabina Rodén tillträder som principal consultant på managementkonsultföretaget PA Consulting Group (PA) och förstärker härmed företagets svenska team som arbetar med offentlig sektor.

Sabina har drygt 15 års erfarenhet av arbete inom statliga myndigheter, riksdagsförvaltning och kommun och har i rollerna skaffat sig en djup inblick i styrning, villkor och förutsättningar för arbete i politiskt styrda organisationer.

Sabina är utbildad jurist med mångårig erfarenhet som linjechef med fokus på verksamhets-, organisations- och medarbetarutveckling. I sin konsultroll har Sabina haft fokus på styrning, ledning, optimering av organisation och processer. Under senare år har Sabina engagerat sig inom och genomfört flera projekt om hur offentlig sektor ska kunna öka sin innovationsförmåga.

- Jag ser fram emot att få vara med och utveckla PA:s erbjudanden mot såväl stat som kommun, där mina erfarenheter från en rad förnyelseprojekt ska komma väl till pass, säger Sabina.

För mer information kontakta PA Consulting Group:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig i Sverige, 0733-10 47 80, pia.kullander@paconsulting.com

Kort om PA:
PA Consulting Group är ett världsledande managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com