PA Consulting Group bland Sveriges 100 mest attraktiva företag

PA Consulting Group klättrar 35 platser i Universums undersökning över de mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige. När drygt
6 000 ekonomistudenter i år väljer sin framtida drömarbetsgivare placerar sig PA Consulting Group på plats 99.

”Ett sådant signifikant lyft är ett tecken på att vi lyckas med den tillväxtstrategi vi arbetat med det senaste året. Vad som också är roligt är att vi rankas på 6:e plats bland totalt 12 bolag med konsultverksamhet inom management som kvalificerat sig på listan.”, säger Per Blom, partner på PA Consulting Group i Sverige.

Totalt omfattar årets undersökning från Universum 23 297 studenter med bl.a. ekonomi-, ingenjörs- och samhällsvetenskapliga inriktningar.

Att uppnå balans mellan arbete och privatliv är enligt undersökningen viktigast för studenterna i den framtida karriären. Av undersökningen framgår det också att det studenterna värdesätter allra högst hos sin drömarbetsgivare är goda referenser för sin framtida karriär.

Fler detaljer från landets största studentundersökning om framtida drömarbetsgivare hittar du på:

För mer information kontakta:
Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig på mobil 0733-10 47 80 eller mejl pia.kullander@paconsulting.com.

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com