PA Consulting Group växer: Expanderar med 15 anställda i år

Det går bra för PA Consulting Group som hittills i år anställt fem nya medarbetare. Fler nyanställningar planeras med ett mål på 15 nya medarbetare under 2012.

Stefan Alvinger, Björn Danielsson, Sofie Löwengren, Oscar Niglis och Andreas Skyttner är de personer som anställts hittills i år.

– Vi upplever för närvarande en växande efterfrågan på våra tjänster inom främst finans- och offentlig sektor. Vårt mål är att matcha efterfrågan med nyrekryteringar på alla nivåer med erfarenheter inom dessa sektorer, säger Mats Alerius, Sverigechef på PA Consulting Group.

– Det känns därför extra roligt med rekryteringen av Stefan Alvinger, en mycket erfaren person med inte mindre än 15 års erfarenhet av förändrings- och programledning inom bl.a. finansbranschen i ett flertal ledande befattningar, fortsätter Mats.

För mer information kontakta:

Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, PA Consulting Group, Tel. 08-454 19 80, email: pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt program-ledning. PA Consulting Group sysselsätter 2200 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com