PA får förnyat förtroende som leverantör till svensk statlig sektor

PA Consulting Group (PA) har återigen erhållit tilldelningsbeslut som ramavtalsleverantör till Kammarkollegiet
avseende perioden 2015-2016, med möjlig förlängning till 2018. I praktiken innebär avtalet att alla statliga myndigheter, verk och domstolar kan upphandla tjänster från PA inom områdena management, organisations- och verksamhetsutveckling.

Totalt omfattas över 400 statliga myndigheter och andra organisationer av rätten att avropa tjänster via detta ramavtal ”Managementtjänster 2014 - Verksamhets- och organisationsutveckling där för övrigt PA erhöll högsta utvärderingspoäng bland de 38 anbudsgivarna.

- Vi är mycket glada och stolta över det förtroende som Kammarkollegiet på nytt visat oss som leverantör av rådgivningstjänster till den statliga sektorn, som idag är en av tre strategiska sektorer för oss i Sverige, säger Peter Daniel, anbudsansvarig på PA Consulting Group.

- Ramavtalet ger oss möjlighet att fortsätta stödja svensk offentlig sektor i sitt arbete med att skapa bättre tjänster för medborgare och näringsliv, tillägger Peter.

- Särskilt roligt är att vårt sätt att hantera utveckling av medborgarcentrerade tjänster bedömdes som det bästa bland de medverkande anbudsgivarna, avslutar Peter.

För att på bästa sätt kunna stödja statliga organisationer etablerade PA under 2014 ett samarbete med WSP, ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag, som bidrar med bred och djup kompetens inom frågor som samhällsbyggnad, infrastruktur och miljö.

Pia Kullander, marknads- och kommunikationsansvarig, PA Consulting Group, mobil 0733-10 47 80, mejl
pia.kullander@paconsulting.com

PA Consulting Group är ett världsledande oberoende managementkonsultföretag inom områdena management, innovation och IT. I Sverige har vi etablerat oss som ledande rådgivare i transformationsprogram inom såväl privat näringsliv som offentlig förvaltning. Vårt kunnande och vår erfarenhet spänner från framtagande av strategi och design till genomförande av lösningar. Våra uppdrag handlar om att i nära samarbete med kund hantera förändringsprocesser på ett effektivt sätt där värdet av förändringen säkerställs. Vår expertis i Sverige avser främst rådgivning och genomförande inom områdena strategi, styrmodeller, shared services och sourcing samt programledning. PA Consulting Group sysselsätter 2500 anställda globalt varav 330 i Norden och är verksamma i mer än 35 länder. För mer information besök: www.paconsulting.com.

Taggar: