Ny ordförande i PA Resources

Jerome Schurink har valt att avgå som ledamot och ordförande för styrelsen i PA Resources AB som följd av att han tillträtt en ny anställning baserad i Dubai.

Styrelsen har valt att utse Philippe Probst till tillförordnad ordförande fram till den kommande bolagsstämman.

Philippe Probst, t.f. styrelseordförande kommenterar: ”På styrelsens och företagsledningens vägnar skulle jag vilja tacka Jerome Schurink för hans engagemang och hängivenhet som ordförande vilket har varit mycket värdefullt för bolaget under en mycket prövande tid.”

Stockholm, 11 maj 2015

Philippe Probst, styrelseordförande
Tel:         +46 8 545 211 50

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget finns i Stockholm, Sverige. PA Resources intäkter uppgick till 603 MSEK för helåret 2014. Aktien är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl.08:45 den 11 maj 2015.