Obligationsägarmöte inställt som följd av beviljad företagsrekonstruktion

Med anledning av att PA Resources AB ansökan om företagsrekonstruktion beviljats av Stockholms Tingsrätt den 27 mars 2015 är det obligationsägarmöte och inbjudan till skriftligt förfarande för bolagets obligationsägare den 31 mars 2015 inställt.

Stockholm, 30 mars 2015

Tomas Hedström, Chief Financial Officer
Tel:         +46 8 545 211 50

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget finns i Stockholm, Sverige. PA Resources intäkter uppgick till 603 MSEK för helåret 2014. Aktien är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl.17:45 den 30 mars 2015.