PA Resources offentliggör prospekt och ansöker om notering av obligationslån på Nasdaq OMX Stockholm

PA Resources AB (publ) offentliggjorde den 17 december 2010 att bolaget emitterat ett icke säkerställt obligationslån om 850 MSEK på den svenska marknaden med förfall i oktober 2013.

I enlighet med villkoren för obligationslånet ska PA Resources ansöka om notering av obligationerna vid Nasdaq OMX Stockholm. PA Resources styrelse har i anledning härav upprättat ett prospekt.

Prospektet har godkänts av Finansinspektionen och PA Resources har skickat in ansökan om upptagande till handel av obligationslånet vid Nasdaq OMX Stockholm.

PA Resources ansökan förväntas godkännas av börsen och därefter noteras inom en vecka, tidigast fredag den 15 april 2011. Nasdaq OMX Stockholm publicerar ett börsmeddelande senast en dag före första dag för handel.

Prospektet finns nu på PA Resources hemsida www.paresources.se samt kommer att finnas på Finansinspektions hemsida www.fi.se. Prospektet finns enbart tillgängligt på svenska.

Offentliggörandet av prospektet eller ansökan om notering av obligationerna på Nasdaq OMX Stockholm utgör inte till någon del ett erbjudande från PA Resources om teckning eller förvärv av obligationerna utan är en följd av villkoren för obligationslånet.

Stockholm, 13 april 2011

Nicolas Adlercreutz
CFO, PA Resources AB
Mobil: +46 (0)70 587 44 88
E-post:
nicolas.adlercreutz@paresources.se

är en internationell olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla, utvinna och avyttra olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources är en av Tunisiens större oljeproducenter och har också produktion i Republiken Kongo. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige.
PA Resources hade intäkter om 2 227 MSEK under helåret 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börsen i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 15.00 CET den 13 april 2011.