PA Resources produktionsrapport för kvartal 3, 2012

Västafrika 5 800 5 600 5 400
Nordafrika 2 300 2 100 1 900
Koncernen totalt 8 100 7 700 7 300

* Produktionen baseras på licensandel (Working interest), vilket är PA Resources andel av den totala
bruttoproduktionen på fälten före reduceringar för royalty och skatter etc. Produktionssiffrorna är preliminära.

• Total oljeproduktion, kvartal 3, 2012:                     712 300 fat
  • Genomsnittligt försäljningspris, kvartal 3, 2012:  109 USD per fat (preliminär)
  • Den lägre produktionen beror främst på den tillfälliga nedstängningen av de tre mindre landbaserade fälten Douleb, Semmama och Tamesmida i Tunisien. Produktionen på fälten återupptogs i slutet av september.
  • Aktiviteter har nu inletts på Azurite FDPSO för att plugga igen och överge reservoardelen för den felande produktionsbrunnen innan dess att borrningen av den nya produktionsbrunnen påbörjas.

Stockholm, 8 oktober 2012

Bo Askvik, vd och koncernchef, PA Resources AB
+46 70 819 59 18, ir@paresources.se

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbygg-nad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Grönland, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. PA Resources hade intäkter om 2 154 MSEK under helåret 2011. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige (segment Mid Cap). För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 08.30 den 8 oktober 2012.