PA Resources strategiska översyn fortsätter

Som meddelats den 15 april 2015 i pressmeddelandet PA Resources styrelse beslutar att fortsätta med företagsrekonstruktionen utvärderar styrelsen, som ett led i företagsrekonstruktionen, sina strategiska alternativ. Efter betydande framsteg i rekonstruktionsprocessen går den strategiska översynen av verksamheten nu in i en mer strukturerad och aktiv fas.

Målsättning med processen är att utforska vilka alternativ som finns tillhanda för att maximera värdet för bolagets olika intressenter. De alternativ som övervägs är långsiktig finansiering av hela eller delar av verksamheten, en företagstransaktion eller en försäljning av bolagets tillgångar eller affärsområden. Översynsprocessen väntas pågå under resterande del av 2015.

Stockholm, 27 maj 2015

Mark McAllister, verkställande direktör
Tel:         +44 (0)203 322 0100

PA Resources AB (publ) är en internationell olje- och gaskoncern som bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Nordafrika. Moderbolaget finns i Stockholm, Sverige. PA Resources intäkter uppgick till 603 MSEK för helåret 2014. Aktien är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med Lag om värdepappersmarknaden och/eller Lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl.17:30 den 27 maj 2015.