PA Resources tecknar kreditfacilitet

PA Resources har tecknat en rörelsekapitalfacilitet om 50 MUSD.

Krediten är en ettårig, säkerställd rörelsekapitalfacilitet och långivare är Gunvor Finance Limited. Den har en fast ränta om 7,5 procent och säkerhet i tillgångar i Tunisien. Rörelsekapitalfaciliteten är en billigare finansiering än obligationslånet som emitterades i oktober 2013.

Stockholm, 31 mars 2014

Ingrid Östhols

Head of Corporate Communications & IR

PA Resources AB
Tel:

E-post: ir@paresources.se

PA Resources AB (publ) bedriver prospektering, utbyggnad och produktion av olje- och gastillgångar. Koncernen har verksamhet i Tunisien, Republiken Kongo (Brazzaville), Ekvatorialguinea, Storbritannien, Danmark, Nederländerna och Tyskland. PA Resources producerar olja i Västafrika och Nordafrika. Moderbolaget har säte i Stockholm, Sverige. PA Resources intäkter uppgick till 1 312 MSEK för helåret 2013. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX i Stockholm, Sverige. För mer information besök gärna www.paresources.se.

Ovanstående information har offentliggjorts i enlighet med lag om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen publicerades kl. 14:00 den 31 mars 2014.