Enligt oddsen - årets bil 2013 är en Golf

Enligt det åländska spelbolaget Pafs odds är årets bil en riktig klassiker. Golf är oddsfavorit att utses till Årets bil strax före Ford B-Max. Sist på listan ligger Hyundai i30 som ger tio gånger pengarna och är en högoddsare att vinna.

Årets bil är en av bilvärldens stora händelser under året och många klassiska modeller har fått priset. Enligt spelbolaget Paf, Play among friends odds, är vinnaren 2013 en nygammal klassiker.
- 100 kilo lättare, smidigare och fortfarande är nygamla Golf en bil i en klass för sig, och för många bilägare är golfen årets bil varje år, säger Mårten Skånman PR-ansvarig på Paf i Sverige.

Bakom Golf som är huvudfavorit att vinna ligger Ford B-Max och Volvo V40, sist i listan med högst odds och minst chans att vinna utmärkelsen ligger Hyundai i30.
- Alla bilarna i finalen är bra bilar med många spännande detaljer och olika begåvade lösningar både för säkerhet och bekvämlighet, väldigt jämnt och väldigt svårtippat, säger Mårten Skånman

Odds på finalisterna till Årets bil 2013
Volkswagen Golf 3.80
Ford B-Max 5.25
Volvo V40 5.75
Peugeot 208 6.00
Mercedes A-Klass 7.50
Renault Clio 7.50
Subaru BRZ / Toyota GT 86 8.50
Hyuandai i30 10.00

Se alla kandidater och hela listan samt Pafs aktuella odds

Mer om tävlingen Årets bil hittar du på www.caroftheyear.se

Fakta om odds:

Ett lägre odds ger mindre pengar i vinst, men är också mer sannolikt.
Exempelvis betyder oddset 3,00 att man får tre gånger insatsen tillbaka om det spelade alternativet inträffar.

Fler odds på snackisar hittar du på Paf.com
Snabba speltips på Twitter: @pafSE
Häng med och prata odds på Facebook

För mer information kontakta:
Mårten Skånman, PR & Social Media Manager Paf i Sverige, marten.skanman@paf.com +46 76 867 91 21
Anders Sims, Press & PR-chef, +358 45 734 28 228, anders.sims@paf.com

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.