Nu kommer Las Vegas till Östersjön

- Birka fylls av Elvis-kopior, bröllopsvigslar och stora vinstchanser

Har du alltid drömt om Las Vegas men inte haft chansen att åka dit? För första gången arrangeras en renodlad spelkryssning på Östersjön. ”Vegas på vatten” är ett 22-timmars smakprov med de mest klassiska inslagen som världens mest kända spelstad gjort sig känd för.

Lördagen den 7 november förvandlar spelbolaget Paf kryssningsfartyget Birka till Las  Vegas, med bröllopsvigslar, Elvis-kopior och spelmöjligheter så långt ögat kan nå. Vid ombordstigningen får passagerare ett spelpass som ger vinstchans på prispotten med 250 000 kronor.

“Las Vegas är ett paradis för alla som gillar att spela. Nu vill vi göra något för dem som inte har möjlighet att åka dit men ändå vill uppleva gemenskapen och spänningen som Las Vegas är känt för. Vår Vegas på vatten-kryssning kommer bli årets häftigaste spelresa och ambitionen är att detta blir ett återkommande gästspel på Birka”, säger Johan Landgren, Sverigechef på Paf.

Under kryssningen arrangeras bland annat en lookalike-tävling där den som tror sig vara den bästa Dolly Parton- eller Elvis Presley-kopian har chansen att vinna 5000 kronor. I äkta Vegas-style finns också möjlighet att viga sig ombord. För de par som tar tillfället i akt ser Paf till att vännerna också får följa med på den oförglömliga resan som bröllopsvittnen. Paf bjuder nämligen alla par som gifter sig ombord på två hytter för mellan fyra och åtta personer.

“Vi ser framemot att se Birka fyllas av Elvis och Dolly-kopior och vi hoppas lyckliga par passar på att gifta sig. Det kommer förstås vara massa annan underhållning i Las Vegas-style som karaoke, midnattsbingo och Vegasshower”, säger Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises.

Vegas på vatten-kryssningen har plats för 1800 resenärer som vid ombordstigning får ett spelpass som ger tillgång till mängder av spel och vinstmöjligheter. Du bokar vigsel, deltagande i lookalike-tävling och biljett här: https://www.birka.se/boka/kryssning/valj-datum/?product=EVVEGAS

För mer information kontakta:

Johan Landgren
Sverigechef
Tel: + 46 733 73 33 10
E-mail: johan.landgren@paf.com

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.