Paf beviljas licens för onlinespel i Sverige

Paf har beviljats spellicens för onlinespel i Sverige av Lotteriinspektionen. Den svenska spellicensen är ännu ett viktigt steg i Pafs långsiktiga strategi att växa på lokalt reglerade marknader.

Lotteriinspektionen godkände Pafs licensansökan den 20 december 2018. Pafs licens för spel och betting online på den nyligen reglerade svenska marknaden träder i kraft den 1 januari 2019.

Paf är ett väletablerat namn i Sverige och har arbetat för en reglering av den svenska spelmarknaden i många år. Det Ålandsbaserade bolaget har bedrivit licensierad spelverksamhet ombord på kryssningsfartyg på svenska vatten sedan 1974. Den nya online-licensen är ett resultat av en omfattande ansökningsprocess och den är Paf-koncernens femte online-licens för en lokalt reglerad marknad.

- Som svensk VD för ett genuint nordiskt spelbolag är jag stolt och förväntansfull. Spelregleringen kräver att alla speloperatörer i Sverige bedriver sin verksamhet på lika villkor. Licensen är en belöning för vårt djupa engagemang för kundvård och vår starka lokala kunskap. Paf utmärker sig genom att ha den här typen av hållbar tillväxt som en reglerad marknad kräver, säger Pafs VD Christer Fahlstedt.

För mer information kontakta:

Sverker Skogberg
Senior Vice President Public Affairs
sverker.skogberg@paf.com
+358 (0)20 7912227

Ludvig Winberg
Corporate Communication Manager
ludvig.winberg@paf.com
+358 (0)40 5729888

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.