Premiär för livefrågesport med Lasse Holm

Tolv vinnare får VIP-paket till Melodifestivalfinalen 9 mars i Friends Arena

Ikväll den 11 februari lanserar det åländska spelbolaget Paf gratisappen Paf Game Show för livefrågesport. Frågesporten kommer att ha varierande teman och varje kväll kl. 19.30 mellan 11–22 februari erbjuds en schlagerquiz samtidigt som Melodifestivalen är i full gång.

Den svenska schlagerlegendaren och låtskrivaren Lasse Holm är värd i quizen och bland spelare med alla rätt lottas VIP-paket ut varje dag, tolv dagar i rad. Paketen har ett värde på 3400 kr styck och ger vinnarna bland annat loungetillgång, middagsbuffé och premiumplatser i Friends Arena den 9 mars.

Så här säger Lasse själv om sin medverkan i appen:

"Det här var en helt ny erfarenhet för mig och jag tror att alla där ute, som precis som mig gillar både schlager och frågesport, kommer att tycka att det här en riktigt kul grej! Det finns gott om schlagerfrågor att suga på och har man hängt med i Mello-svängen genom åren så har man en stor chans att pricka in alla rätt!"

Mer information om quizen: paf.com/gameshow

Ett gott skratt förlänger livet: Spana gärna in Lasses blooper-video från inspelningen.

Goran Ristic
Chief Marketing Officer
goran.ristic@paf.com
+358 207 910 738

Ludvig Winberg
Corporate Communication Manager
ludvig.winberg@paf.com

+358 405 729 888

Taggar:

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.