Senaste oddsen: Ingrosso favorit att vinna Melodifestivalen

Lasse Holm: “Felix Sandman skräller och vinner”

Benjamin Ingrosso är favorit att vinna Melodifestivalen 2018, men oddsen hos Paf.com visar att det inte blir en promenadseger. Det har börjat tätna i oddslistan...

Schlagerlegenden Lasse Holm, som tillsammans med Paf har lanserat spelet Schlagerslotten, är inte speciellt imponerad av låtarna i årets festival. Men han har hittat en favorit.
- Jag gillar Felix Sandmans låt och jag tror att han kan skrälla och vinna. Främsta utmanare är Liamoo, säger Lasse Holm.

Lasse Holm som har vunnit Melodifestivalen hela fem gånger borde ha en bra känsla för vilken låt som kan gå hela vägen till Eurovision song contest.
- Lasse kanske är något på spåret här. Under veckan har oddsen på Felix sjunkit medan Benjamins odds har gått åt motsatt håll, säger Pafs kommunikationsdirektör Anders Sims.

Även Marriettes odds har sjunkit och hon är nu en av de främsta utmanarna om segern. Minst chans har Rolandz och Renaida Braun, om man får tro oddsen.

Så här ser oddslistan ut på fredagen klockan 11:00 (Lägst odds = störst chans att vinna)

Benjamin Ingrosso 1.85

Felix Sandman 5.75

John Lundvik 6.50

Mariette 8.00

Liamoo 10.00

Samir och Viktor 12.00

Mendez 14.00

Jessica Andersson 18.00

Margaret 26.00

Martin Almgren 36.00

Rolandz 41.00

Renaida Braun 41.00

Oddsen kommer att röra på sig, baserat på hur folk spelar, ända fram till dess att finalen börjar och vadslagningen stänger.

De senaset siffrorna finns här

Och på den här länken finns mer info om Schlagerslotten

Anders Sims
Kommunikationsdirektör, Paf
Tel: +358 (0)457 342 8228
E-mail: anders.sims@paf.com
Twitter: @simskrams

Paf grundades på Åland 1966 med det tydliga uppdraget att generera och distribuera överskott till samhällsnyttiga ändamål. Det uppdraget är fortfarande syftet med Pafs verksamhet. I dag är Paf.com en internationell speloperatör med fler än 200 spel på internet inom spelkategorierna slots, kasino, poker, odds, bingo och lotterier. Paf bedriver också en omfattande fysisk spelverksamhet med omkring 1500 spelautomater och 55 spelbord ombord på fartyg i Östersjön och Nordsjön samt på Åland.

År 2016 omsatte Paf-koncernen 113,5 miljoner euro och genererade en vinst på 15,2 miljoner euro. Bidraget till samhällsnyttiga ändamål var 20 miljoner euro. Koncernen har närmare 400 anställda, huvudkontoret ligger i Mariehamn på Åland och kunderna finns bland annat i Finland, Sverige, Estland och Spanien. Paf är licensierade och kontrollerade av Ålands landskapsregering. Mer information finns på www.paf.com.

Om oss

Paf är ett nordiskt spelbolag som grundades 1966 på Åland för att generera vinst till samhällsnyttiga ändamål. Vi blev ett av de första spelbolagen online när vi 1999 tog verksamheten till nätet. Många av Paf.coms spel har skapats av vår egen Games Studio och finns därmed bara hos oss. Vi är prisbelönta och branschledande inom ansvarsfullt spelande. Paf bedriver också fysisk spelverksamhet ombord på över 30 kryssningsfartyg på Östersjön och Nordsjön. Paf har cirka 400 anställda från över 30 olika länder och vi har kontor på Åland samt i Helsingfors, Stockholm, Riga, Tallinn, Oslo, Norrköping och Madrid. Paf (Ålands Penningautomatförening) licensieras och kontrolleras av Ålands landskapsregering. Under 2017 omsatte Paf-koncernen sammanlagt 116,5 miljoner euro och gjorde en vinst på 29,4 miljoner euro. Mer information finns på aboutpaf.com.