Tvåbarnsfar i Helsingfors vinner 275 000 euro på Power Keno - “Jag tänker använda vinstpengarna till att uppfylla drömmar!”

En tvåbarnsfar i 30-årsåldern i Helsingfors vann natten mellan torsdag och fredag 275 000 euro på nätlottospelet Power Keno på Paf.com. Den lyckliga Paf-vinnaren berättar i en vinnarintervju att han kommer använda pengarna klokt, på det egna företaget och på att uppfylla drömmar.

Det åländska spelbolaget Paf ringde tidigare idag upp den anonyme mannen för att gratulera till storvinsten och genomföra en vinnarintervju. Mannen kunde inledningsvis under intervjun knappt förstå att det var sant, trots att det var flera nattliga timmar efter det att hans storvinst föll ut på Paf.com.

Hur reagerade du när du vann?

“Det här är helt galet! Jag har aldrig kunnat tänka mig att just jag skulle vinna. Fint att ni ringde mig, jag har nämligen varit inne och kollat på mitt spelkonto flera gånger idag, men kan trots det knappt tro att det är sant.”

Vad ska du göra med pengarna?

“Jag tänker använda pengarna klokt, på det egna företaget och på att uppfylla drömmar. Det första jag tänker göra är att köpa en italiensk bil, eftersom jag precis sålt min gamla bil. Sen skulle jag även vilja ta med familjen på semester!”

Vilket är ditt favoritspel på Paf.com?

“Jag brukade spela poker, men när man som mig är fokuserad hela dagen lång så orkar man inte vara lika fokuserad på kvällen. Spel är tidsfördriv för mig, till exempel spelautomater eller lotterier där man inte behöver tänka speciellt mycket.”

Finns det något annat du vill tillägga?

“Jag har aldrig vunnit så här stort förut. Inte ens varit nära. Jag brukar alltid säga åt mina vänner att man bara ska spela för så mycket som man har råd att förlora, då blir spelandet roligt. Jag brukar också säga att man bara ska sätta in så mycket som du är beredd att förlora på spelkontot. Ett tvångsmässigt behov att vinna leder bara till bekymmer och problem. När spelandet är kul och trevligt känns däremot en sådan här vinst alldeles fantastisk.”

Power Keno-vinnaren har varit kund hos Paf.com sedan 2012.

“Vi vill att vinsterna ska skänka glädje och därför rekommenderar vi våra storvinnare att förbli anonyma. Vi rekommenderar också alltid våra vinnare att ta en paus från spelandet efter en storvinst. Pafs målsättning är nämligen att våra kunder ska känna att de är bland vänner och därför försöker vi hålla en personlig kontakt med våra vinnare eftersom en större vinst ofta kan vara livsförändrande ”, säger Robert Söderdahl, marknadschef på Paf.

För mer information kontakta:

Robert Söderdahl
Marknadschef
E-mail: robert.soderdahl@paf.com

E-mail: mattias.lindquist@paf.com

Taggar:

Om oss

Paf grundades på Åland 1966 med det tydliga uppdraget att generera och distribuera överskott till samhällsnyttiga ändamål. Det uppdraget är fortfarande syftet med Pafs verksamhet. I dag är Paf.com en internationell speloperatör med fler än 200 spel på internet inom spelkategorierna slots, kasino, poker, odds, bingo och lotterier. Paf bedriver också en omfattande fysisk spelverksamhet med omkring 1500 spelautomater och 55 spelbord ombord på fartyg i Östersjön och Nordsjön samt på Åland. År 2017 omsatte Paf-koncernen 116,5 miljoner euro och genererade en vinst på 29,4 miljoner euro. Koncernen har närmare 400 anställda, huvudkontoret ligger i Mariehamn på Åland och kunderna finns bland annat i Finland, Sverige, Estland, Lettland och Spanien. Paf är licensierade och kontrollerade av Ålands landskapsregering. Mer information finns på www.paf.com.