Pågen Gifflar Vanilj – Favoritfika i ny kostym

När svenska folket väljer favoritfika hamnar Pågens Gifflar med kanelsmak högst upp på listan*. Det populära kaffebrödet uppskattas av många, inte minst av de 40 000 fans som gillar gifflarna på Facebook. Favoriten finns sen tidigare även i kardemummasmak samt under julen med smak av saffran. Lagom till sommarens utflykter kommer nu gifflarna med smak av vanilj.

Pågens Gifflar Kanel är sju gånger så populära som tvåan när svenska folket väljer sitt favoritfika bland färdiggräddade kaffebröd*. Gifflarna uppskattas för sin smak, storlek samt för att de är bekväma att ta med. Gifflarna finns sen tidigare i originalsmaken kanel, i den uppskattade smaken kardemumma samt under juletid med smak av saffran. Senaste tillskottet i Giffelfamiljen är vaniljsmak, perfekt till sommarens alla picknickar.

Pågen Gifflar Vanilj har en smak av gammaldags vanilj. Den nya smaken passar väl ihop med sommarens olika drycker och är utmärkt att ha med på utflykten, stranden och på sommarens olika högtider och kalas.

– Det är kul att gifflarna är så omtyckta att de lever sitt eget liv och har en stor fanclub på Facebook. Förhoppningsvis så kommer även den nya vaniljsmaken att bli en given favorit bland våra kunder, säger Lalenya Tedfors, produktchef på Pågen.

På Facebooksidan som konsumenterna själva har skapat delar fansen med sig av sann giffelglädje och inspireras och jämför med varandra hur och när gifflarna gör sig bäst. Några delar den mitt i tu, andra slukar den i ett svep medan vissa pillar ut smeten i mitten först. Det populära kaffebrödet äts som snacks, som mellanmål eller doppas i ett glas mjölk.

Pågen Gifflar Vanilj finns i butik vecka 18 och rekommenderat pris är 18,90 kronor.

Giffelgruppen på Facebook: http://www.facebook.com/pages/Gifflar/53238541894.

*Försäljningsstatistik AC Nielsen rullande helår 2011 v16

För provsmakning eller ytterligare information, var vänlig kontakta:
Lalenya Tedfors, produktchef, Pågen, 040 32 36 77, lalenya.tedfors@pagen.se

Pågen AB är Sveriges ledande bageri med en marknadsandel på 35 procent av mjukt bröd. Med ett välkänt varumärke, ett attraktivt sortiment och en effektiv sälj- och serviceorganisation har vi en stark tillväxt i Sverige och övriga Norden. Dessutom en omfattande export med Frankrike som viktigaste marknad. Vi omsätter SEK 2,7 miljarder och har ca 1400 medarbetare. Med livsglädje som vårt uttalade kärnvärde och med omtanke, entusiasm och stolthet som våra bärande ledord – Pågen bakar med kärlek – är vi övertygade om att förverkliga vår vision, att skapa Nordens kvalitativt ledande livsmedelsföretag. Läs mer på www.pagen.se eller besök giffelgruppen på Facebook http://www.facebook.com/pages/Gifflar/53238541894