Bara ull av Tone Rørseth

Pressmeddelande 2014-09-10

Nu släpps Bara ull av Tone Rørseth - en bok om alla möjligheter med ull. Boken innehåller allt från trevliga och praktiska kreationer för hem och garderob till vackra presenter, perfekta att ge bort.

Om boken

Upptäck allt du kan göra med ull – ett material som har större potential än du anar. Från trevliga och praktiska kreationer för hem och garderob till vackra presenter, perfekta att ge bort. Bara ull presenterar en riklig mångfald av vad som kan göras med detta fantastiska material. Här finns sömnadsprojekt som passar utmärkt för nybörjaren och är enkla nog att göras under en kväll eller en helg: mobilfodral, adresstaggar, bordsunderlägg, julpynt och mycket mer. För den mer erfarna och drivna ullentusiasten bjuds massvis med värmande inspiration i form av klädesplagg, kuddfodral och andra inredningsdetaljer.

ISBN: 978-91-636-1038-7

Tone Rørseth är  fackboksförfattare, designer, stylist och idéspruta. Hon är  utbildad vid Beckmans Designskola i Stockholm och arbetar  för ett flertal magasin. Hon har tidigare utkommit med böckerna Vackra smycken att göra själv, Bordsdekorationer – duka med naturen som inspiration samt Smycken och smyckesaskar.

För intervjuförfrågningar, recensionsexemplar och ytterligare information, kontakta: