Manlig mat - ny bok

Pressmeddelande 2014-09-30

Nu kommer Manlig mat av den engelska matskribenten Simon Cave. Här får den moderna mannen lära sig allt om hur man helsteker en spädgris, gör sin egen bacon, förbereder en kolgrill och vässar knivar, men också att anordna stora fester, bjuda på intim parmiddag, tillaga den perfekta hamburgaren och klara bakfyllan.

Det handlar bara om fyra saker:
Smaken.

Attityden.

och att du har en riktigt vass kniv.

200 recept med maskulina förtecken. Vi snackar Vindaloo inte kycklingsallad. Grillade lammracks inte fläskgryta. Blåmusslor i öl inte toast skagen. Roquefortpäron med valnötter inte Pannacotta. Cocktails med flammande Absint inte Piña Colada.

18 kapitel på olika teman. Chilli & spice. Grill & BBQ. Middag framför Tipsextra. Fast Food. Slow Food. Frukost för baksmällor. Desserter. Cocktails.

Tydliga instruktioner för tranchering av fågel och styckning av nöt, gris och lamm. Så håller du dina knivar vassa.

Den perfekta presenten till mannen i köket.

ISBN: 978-91-636-1027-1

Simon Cave är en engelsk matskribent och bloggare. Han har rest över hela världen och är lika passionerat förälskad i asiatisk streetfood som i fransk gourmetmat. Simon har ett motto i köket: »Om matlagning inte är kul då måste du göra något fel.« Han bor i London med sin fru och sina två döttrar. Manlig mat är Simon Caves första bok på svenska.

För recensionsexemplar och ytterligare information, kontakta: