Raw Fast Food - ny succébok av Vibeke Amdisen

Pressmeddelande 2014-04-03

Nu släpps Raw Fast Food av Vibeke Amdisen, en av Danmarks mes kända Raw Food-inspiratörer. Raw Fast Food är uppföljaren till hennes succébok Pigg och glad med Raw Food som är en bestseller i både Sverige och Danmark.

Raw Fast Food är en kokbok för moderna människor i farten. Här finns det hälsosamma alternativet till "vanlig" snabbmat. Med många enkla recept för dagens alla måltider och mellanmål, visar Vibeke hur lätt det är att ta in de läckra Raw Food-rätterna i en hektisk vardag.

Boken vänder sig till hela familjen. Det är både enkelt och roligt att laga Raw Food tillsammans med barnen och de flesta barn älskar den färgglada och välsmakande maten.

Filosofin bakom Raw Food är enkel. Du skall tillföra din kropp den mest optimala kosten med högsta möjliga näringsinnehåll. Maten skall därför aldrig tillagas i en högre temperatur än 42 grader. Då behåller maten alla sina naturliga näringskomponenter: enzymer, vitaminer, mineraler, antioxidanter, aminosyror och fibrer.

Raw Fast Food (ISBN 978-91-636-1037-0) släpps den 4 april 2014, och samtidigt kommer Pigg och glad med Raw Food (ISBN 978-91-7241-232-3) i nytryck.

Vibeke Amdisen arbetar som naturläkare och är bosatt i Köpenhamn. Hon arbetar också som coach och föreläser om sambandet mellan kost och hälsa, komplementär medicin och mänsklig självinsikt. Raw fast Food är Vibeke Amdisens andra bok på svenska.

För recensionsexemplar och ytterligare information, kontakta: