BOMIN  FÖRLÄNGER CHARTERPERIODEN FÖR PALLAS GLORY

Pallas Group är mycket nöjd med och förmedla att Bomin/Bunkers Gibraltar har deklarerat sitt optionsår i sysselsättningskontraktet för vårt för bunkringsfartyg Pallas Glory. Fartyget kommer att fortsätta trafikera i Gibraltar området och förse Bomin´s kunder med marinbränslen. Pallas Group är tillfreds med den TC-rate som ömsesidigt blev överenskommen för att gynna båda parter.

”Jag är glad att Bomin vill fortsätta att operera fartyget ytterligare ett år, vilket blir det tredje i rak följd. Pallasteamet ska fortsätta att göra sitt yttersta för att ge en god service till Bomin´s kunder som Pallas Glory servar med bränslen ”

Fredrik Johansson

För ytterligare information kontakta VD Fredrik JohanssonTel: 031-135028

Pallas Group AB(publ) med säte i Göteborg är ett rederibolag som grundades år 2000. Pallas Group äger och driver dotterbolaget Pallas Shipping som äger fyra fartyg.Bolaget listades på Nasdaq OMX First North den 7 juli 2010 och har cirka 1100 aktieägare. Bolagets CertifiedAdviser är Mangold Fondkommission.