• Pallas Group AB/

Pressmeddelande Fiskebäck 2017-08-31  Kl. 12:00 CET  Nasdaq First North : PALS B   Delårsrapport Pallas Group AB(publ)

Styrelsen och VD´n för Pallas Group AB vill härmed lämna finansiell rapport för bolaget gällande H1. Rapporten finns att läsa och att ladda hem på bolagets hemsida.

• EBITDA för perioden uppgick till 7,0 Mkr (3,6 Mkr).
  • Rörelseresultatet för perioden uppgick till 3,8 Mkr (0,5 Mkr).
  • Amorteringarna under perioden uppgick till 3,0 Mkr (2,4 Mkr).
Resultat i korthet Januari-juni HELÅR
2017 2016 2016
Nettoomsättning, Mkr 23,1 16,4 33,4
EBITDA 7,0 3,6 6,1
Rörelseresultat, Mkr 3,8 0,5 -0,2
Resultat efter finansiella poster, Mkr 2,4 -0,9 1,3
Resultat efter skatt, Mkr 2,4 -0,9 1,2
Resultat per aktie, kronor 0,14 -0,05 0,07
Rörelsemarginal, % 16,5 3,0 -0,6
Soliditet, exkl. minoritet, % 19,2 4,1 17,5

Denna information är sådan information som Pallas Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 augusti 2017 kl.12:00 CET.

För ytterligare information kontakta VD Fredrik Johansson Tel: 031-13 50 28

Pallas Group AB(publ) med säte i Göteborg är ett sjölogistikbolag som grundades år 2000. Pallas Group äger och driver dotterbolaget Pallas Shipping som äger två fartyg. Bolaget listades på Nasdaq OMX First North den 7 juli 2010 och har cirka 1 000 aktieägare. Pallas Group AB ingår i Smart Energykoncernen.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission.

www.pallasgroup.se