Palm & Partners gör arbetssökandet tillgängligt i mobilen

Report this content

Nu relanseras Palm & Partners webbsida. ”Vi är väldigt nöjda. Vi vill att alla ska kunna hitta och söka jobb. Därför var det självklart för oss att både kunder och kandidater ska ha optimerad tillgång till vår nya responsiva webbsida dygnet runt oavsett var de befinner sig”, säger Johnny Gunnarsson, vd på Palm & Partners.

2010 använde ca 6% svenskar i åldern 16-45 år internet i mobilen dagligen. Idag är motsvarande siffra över 80%. I linje med den användarexplosionen lanserar i dagarna Palm & Partners en responsiv version av sin webbsida palmpartners.se. Nu kan man till exempel direkt i mobilen smidigt leta lediga jobb och skicka in eller uppdatera sitt CV.

”I samarbete med vår kommunikationsbyrå Identitet såg vi behovet av att underlätta arbetssökandet även på bärbara enheter. Det är ett starkt ökande alternativ – att kunna erbjuda kunder och såväl aktiva som passiva ­jobbsökare en ökad tillgänglighet känns helt rätt, säger Johnny Gunnarsson.”

VD, Palm & Partners Bemanning AB
johnny.gunnarsson@palmpartners.se

Fakta
Palm&Partners är ett av Sveriges mest erfarna HR-bolag med moderna metoder och starka nätverk. Vi arbetar med stort engagemang i resultatet, personalen och rätt arbetsmodell anpassat för din marknad.

Källa för statistik: .se internetstatistik Svenskarna och internet 2014

VD, Palm & Partners
johnny.gunnarsson@palmpartners.se

Sedan 1978 har Palm & Partners jobbat med kvalificerade HR-frågor.
Främst med fokus på långsiktiga engagemang i anställda
och kunder. Idag är de ett av Sveriges mest erfarna HR-bolag,
med moderna metoder och starka nätverk. Palm
& Partners är ett auktoriserat bemanningsföretag, deras
verksamhet är ISO-certifierad i miljö, arbetsmiljö och inom
kvalitet. De erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering,
omställning samt team- och ledarutveckling.

Taggar:

Snabbfakta

2010 använde ca 6% svenskar i åldern 16-45 år internet i mobilen dagligen. Idag är motsvarande siffra över 80%. I linje med den användarexplosionen är det självklart att att göra arbetssökandet tillgängligt i mobilen. Palm & Partners är ett av de företag som går i frontlinjen.

Citat

Både kunder och kandidater ska ha optimerad tillgång till vår nya responsiva webbsida dygnet runt oavsett var de befinner sig