Panasonics nya juicepress bevarar vitaminerna från frukt och grönsaker

Report this content

Med Panasonics första Slow Juicer på den europeiska marknaden kan du tillreda frysta godsaker, som t ex glass och cocktails av frukt och grönsaker, samtidigt som du bevarar värdefulla enzymer och näringsämnen.

Stockholm, 3 mars 2015 - För första gången kan nu svenska konsumenter köpa en Slow Juicer som klarar av att tillreda frysta godsaker som glass och cocktails - utan att förstöra frukternas och grönsakernas värdefulla enzymer och näringsämnen. Nu kan du enkelt och bekvämt börja dagen med en färskpressad juice, tack vare att Panasonics nya Slow Juicer MJ-L500 både är lätt att rengöra och praktiskt taget helt ljudlös.

- Panasonic nya Slow Juicer är både lätt att använda och att rengöra, samt erbjuder en mängd olika hälsosamma alternativ för din juiceframställning. Enheten är utvecklad för att kunna behandla både frysta och hårda grönsaker, som annars skulle vålla problem för traditionella fruktpressar, säger Erik Börjehag, Panasonic Nordics produktchef för hushållsmaskiner. Med denna nya slowjuicer kan du inom några minuter överraska dina vänner med kall glass och smoothies, med bibehållen vitaminhalt från de ursprungliga frukterna och grönsakerna.

Panasonics nya Slow Juicer är unik eftersom den, till skillnad från traditionella fruktpressar, krossar, mosar och pressar ur saften ur dina frukter och grönsaker. En traditionell fruktpress fungerar på ungefär samma sätt som en gräsklippare som sliter och river frukterna och grönsakerna i bitar och stycken. I processen värms och luftas innehållet, vilket går ut över råvarornas enzymer och näringsämnen.

Fördelen med den nya presstekniken är att betydligt mer av råvarornas positiva egenskaper bevaras, samtidigt som saften behåller sin naturliga färg och goda smak. Panasonics egna tester med ananas (200g) och gurka (100g) har visat att mängden C-vitamin är upp till dubbelt så hög när du använder en Slow Juicer jämfört med en traditionell fruktpress.

MJ-L500 har en elegant design med en kvarn i rostfritt stål och en motor som roterar ända ner till 45 rpm. Detta innebär att du nu kan pressa frysta frukter och grönsaker direkt från frysen i din Slow Juicer, enkelt och bekvämt, när som helst på dygnet.

MJ-L500 finns tillgänglig från maj till det rekommenderade priset 2399 SEK.

Högupplösta bilder finns bifogade med detta utskick.

För specifikationer och mer information, var vänlig besök www.panasonic.se, Panasonics blogg eller kontakta Christer Ericsson, Panasonic Nordic, christer.ericsson@eu.panasonic.com.

Om Panasonic
Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan och redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,74 biljoner yen (57,74 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2014. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och hoppas att det kan underlätta i livet och skapa en bättre värld för våra konsumenter. För mer information om Panasonic besök företagets webbplats på http://panasonic.net/.

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 80 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, Vitvaror, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, telekommunikation, övervakning, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se