Technics nya HiFi-system OTTAVA SC-500 – en kombination av förstklassigt högupplöst ljud och elegant design

Stockholm, 2 september 2015 – Technics lanserar idag sitt nya all-in-one HiFi-system OTTAVA SC-C500. Systemet kombinerar en super-kompakt huvudenhet med kraftfulla OTTAVA-högtalare och stöd för högupplöst ljud, som tillsammans levererar fantastisk ljudkvalitet och en ren och minimalistisk design som lyfter varje vardagsrum till en ny nivå.

Läs pressmeddelandet i sin helhet på Panasonics nyhetsrum eller se bifogat.

Bild finns bifogat. För fler högupplösta bilder, klicka här.

För lån av testprodukter, v v kontakta

Jonas Eriksson, Panasonic Nordic
Jonas.eriksson@eu.panasonic.com

Om Panasonic

Panasonic Corporation är världsledande inom utveckling och tillverkning av elektroniska produkter för konsument- och företagsmarknad samt industri. Sedan starten 1918 har företaget expanderat globalt och driver nu över 500 konsoliderade företag över hela världen. Företaget som har sitt huvudkontor i Osaka i Japan och redovisade en sammanlagd nettoförsäljning på 7,74 biljoner yen (57,74 miljarder euro) för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2014. Panasonic arbetar för att skapa nya värden genom sina innovationer och hoppas att det kan underlätta i livet och skapa en bättre värld för våra konsumenter. För mer information om Panasonic besök företagets webbplats på http://panasonic.net/.

Panasonic Nordic har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland, omsätter över 2 miljarder SEK per år och har ca 80 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, Vitvaror, värmepumpar, hushållsprodukter, batterier, telekommunikation, övervakning, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se