Panasonic expanderar sitt utbud av LCD-projektorer med hög ljusstyrka

Stockholm, 28 april 2014 - Panasonic offentliggör lanseringen av PT-EZ580-seriens LCD-projektorer med 5 000–6 200 lumen och utbytbar lins.

PT-EZ580-serien har många funktioner gemensamma med sin ljusstarkare storebror EZ770, bland annat DIGITAL LINK, en gemensam linsplattform och ett ECO-filter med lågt underhållsbehov, som ger en ljusstark, flexibel och kostnadseffektiv projicering för styrelserum och medelstora klassrum.

Projektorerna finns i de fem modellerna PT-EZ580 (WUXGA, 5 400 lm), PT-EW640 (WXGA, 5 800 lm), PT-EX610 (XGA, 6 200 lm), PT-EW540 (WXGA, 5 000 lm) och PT-EX510 (XGA, 5 300 lm) och har utformats för att vara tystgående och för att undvika störande ljud under föreläsningar och möten. WUXGA-upplösning och ett kontrastförhållande på 5 000:1 ger PT-EZ580 en hög bildkvalitet.

- Enkelt underhåll och låg total ägandekostnad är två egenskaper som man inte kan bortse från vid inköp av projektorer till skolor, säger Hartmut Kulessa, marknadschef på Panasonic. Den långa tiden mellan lampbyten, upp till 4 500 timmar i Eco-läge, och Eco-filtret som rengörs med intervall på 17 000 timmar ger EZ580-serien lång och stabil drift. Det intelligenta lampstyrningssystemet reglerar dessutom hur mycket energi som lampan förbrukar när bilden projiceras, vilket i slutändan minskar projektorns strömförbrukning.

PT-EZ580, EW640 och EX610 är utrustade med DIGITAL LINK, som möjliggör överföring av video, ljud och styrkommandon via en enda LAN-kabel. Finjustering av bilden såsom linsjustering, zoom, fokusering, horisontell/vertikal justering samt keystone-korrigering kan alla utföras på distans med hjälp av projektorns fjärrkontroll.

Besök gärna business.panasonic.se/visual-system för mer information. Bild finns bifogad.

Information till redaktören

Specifikationer för PT-EZ580-serien

PT-EZ580 PT-EW640 PT-EX610 PT-EW540 PT-EX510
Upplösning WUXGA(1 920 x 1 200) WXGA(1 280 x 800) XGA(1 024 x 768) WXGA(1 280 x 800) XGA(1 024 x 768)