Panasonic lanserar videovägg med supertunn ram

Stockholm, 30 april 2014 - Panasonic utökar sitt professionella LED-sortiment med lanseringen av en 47-tums videovägg för fritids- och detaljhandeln.

TH-47LFV5 med D-LED-skärm och bakgrundsljus har en supertunn ram på bara 4,9 mm (ram till ram) för att skapa sömlösa videoväggar och är ett komplement till Panasonics befintliga produkt-lineup av videoväggar - 55-tums TH-55LFV50 (med hög ljusstyrka för detaljhandeln) och TH-55LFV5 (matt version för broadcast och uthyrning).

TH-47LFV5 har hög synbarhet, lång hållbarhet och en vacker men ändå robust design för att undvika skador, vilket ger en stor, effektfull digital skyltning med många olika tillämpningsområden inom broadcast-industrin och övervakningsstationer.

Skärmen har en ljusstyrka på 500 cd/m² och en IPS D-LED-panel med bred visningsvinkel som har bländningsbehandlats för att minska omgivande ljusreflektioner och säkerställa hög synbarhet även i starkt upplysta rum.

Den 4,9 mm smala ramen bidrar till levande, dynamiska och naturliga bilder som ger intrycket av att vara sömlösa och praktiskt taget oavbrutna. På den konkurrensutsatta marknaden för digital skyltning utmärker sig TH-47LFV5 med sin fantastiska bildkvalitet i full-HD.

Panasonics TH-47LFV5 har ett skärmdjup på bara 109 mm, låg energiförbrukning, samt förbättrad svärta och kontrastförhållande.

Panelen och de elektroniska komponenterna är av extremt hållbar kvalitet som möjliggör kontinuerlig drift dygnet runt, vilket gör produkten idealisk för installation på allmän plats och i kontrollrum för övervakning.

Den starka metallramen är stöttålig och kan förhindra deformering på grund av värme.

Besök gärna business.panasonic.se/visual-system för mer information. Bild finns bifogad.

För mera information vänligen kontakta: